Budowa trasy WZ to pozytywna rewolucja w komunikacji
miejskiej. To modernizacja całej trasy tramwajowej z Retkini na Widzew i
przedłużenie jej aż na Olechów.
Po zakończeniu prac środkami komunikacji miejskiej będzie
podróżować się szybciej, wygodniej i bezpieczniej. Naprzeciwko Centralu powstanie dworzec
przesiadkowy. Podróżni w jednym miejscu, pod jednym dachem, będą łatwo
przesiadać się z pomiędzy tramwajami a autobusami.
Mniejsze centra przesiadkowe powstaną na Retkini w rejonie
skrzyżowania ul. Wyszyńskiego i Retkińskiej, przy dworcu Kaliskim i na
Widzewie. To proste rozwiązanie ułatwi życie tysiącom łodzian każdego
dnia.
Trasa WZ to połączenie trasy tramwaju regionalnego z trasą
Wschód – Zachód. Mieszkańcy, będą mogli
łatwiej przemieszczać się pomiędzy wszystkimi dzielnicami miasta.
Dzięki rozbudowie Trasy WZ liczba osób korzystających z
komunikacji wzrośnie o ponad 40 tys. Wybudujemy
17,5 km torów.
Projekt przebudowy pierwszego etapu trasy W-Z jest podporządkowany komunikacji zbiorowej.
Dzięki przeniesieniu ruchu na 2 poziomy tramwaje i autobusy będą miały
absolutny priorytet. Kierowcy samochodów osobowych ominą korki, a przyjęte
rozwiązanie umożliwi skręt w ulice poprzeczne. Przy skrzyżowaniu z ul. Piotrkowską pojawia się dodatkowe przejścia dla pieszych na poziomie 0.
Podjęłam także decyzję, że będziemy szukać dodatkowych
środków bezpośrednio w budżecie lub w ramach kolejnej transzy funduszy europejskich, aby poprowadzić ruch samochodowy na poziomie minus jeden co najmniej za ul. Kilińskiego.